هدف از آفرینش انسان و خلقت این جهان

پاسخ به سوالات آخرزمان

هدف از آفرینش انسان و خلقت این جهان

پاسخ به سوالات آخرزمان

آیا ما انسانها در این آفرینش تنها هستیم

سوال: آیا انسانها در این آفرینش تنها هستیم و اگر مخلوقی هست چرا  ارتباطی بین آنها نیست و آیا روزی این ارتباط اتفاق می افتد؟ و ما تا کی در این عالم خواهیم بود و آیا زمان عالم مشخص است دلیل آمدن مهدی (ع) چیست

پاسخ : همه فرزندان آدم و مخلوقاتی که در عالم ذر بودن در این آفرینش برای رسیدن به موقعیت و مرتبه محمد(ص) خاندانش و اثبات بندگی خداوند و تقرب به خداوند به این آفرینش آمده اند و هر یک در مکانی قرار گرفته اند با ویژگیها و شرایط خاص خود و هیچ کس از جای دیگر خبر ندارند و اینقدر از هم دوراند که نمی توانند از هم خبر بگیرند اما زمانی بعد این فاصله کم شده و مخلوقات دیگر نیز با در ارتباط می شوند و از حال همدیگر خواهند پرسید. زمان آزمون زمانی مشخص است وقتی آخرین مخلوقات در این آفرینش آمد  تا خود را بیازمآمد و آخرین فرزند آدم پا عرصه کهکشان راه شیری گذاشت برای اثبات بندگی خود پا به زمین گذاشت و دیگر مخلوقی و انسانی نبود که بخواهد اثبات بندگی کنند و تمام ساکنین عالم ذر برای آزمون آمدن و انسانها یکی پس از دیگری آزمون دادند. و مهلت و مدت آزمون تمام شد همه فرزندان آدم از این عالم به عالم برزخ رفتند آنجا خواهند توانست هر دو عالم ذر و عالم آفرینش را ببیند و به یاد می آوردند خواست و اختیار و هدفی را که برای آن به عالم آفرینش آمده بودند و جز پیشمانی چاره ای نیست. نکته مهم این است که روایات زیادی است که  این دنیا محل گذر و آزمون است و تا می توانید توشه برای آخرت جمع کنید روایات صحیح و درستی است بسیاری در عالم برزخ ، وقتی دو عالم را می نگرند و یادآور می شوند به عهد پیمان خود بسیار  ناراحت و پیشمان و نادم هستند و اما نمی توانند به دنیا برگردنند یا به عالمیان خبر دهند. لیکن به آنها وعده داده می شود که خداوند رفعت و مهربانی از خطای آنها در گذشته فرصتی دیگر را به آنان خواهد داد و خداوند باز فرصتی دیگر بر فرزندان آدم و سایر مخلوقات قرار می دهد و آن ظهور فرزندی از خاندان محمد(ص) که در روزی بر زمین ظاهر می شود که همه مدت آزمون را تمام نموده و کارنامه در دست دارند و برزخیان بسیار بسیار بیشتر از اهل عالم در انتظارند ظهور اند تا اشتباهات خود را جبران کنند سه نکته مهم یکی اینکه در اینجا خرافاتی است که در مورد ظهور مهدی (ع) و خون ریزی و آدمکشی و فساد و گناه و بسیاری خرافات دیگر در بین انسانها شایع شده است برخی می گویند باید اینقدر دنیا در فساد و تباهی و گناه رود تا ظهور کند و برخی گناه کردن را راهی برای آمدن و ظهور می دانند برخی ها می گویند وقتی مهدی (ع) بیایید از کشتن ظالمان و انسانها خون در جوی ها و رودها جریان می یابد و بوی خون همجا بپا می شود و بسیاری خرافات دیگر که هیچ سنخیتی با صفات الهی و خاندان محمد(ص) نمی گنجد دو نکته مهم در این مورد یکی اینکه اولا مهدی (ص) برای صلح و یادآوری عالم ذر و مرتبه محمد(ص) و دعا و درخواستی است که عالمیان از خداوند نموده اند و دعوت آنها به انجام عهد خود نه برای کشتن و ار بین بردن انسانها؟ و این یک خرافه و دورغ بزرگ است که با امدن امام خون بپا می شود که در این مقال نمی گنجند و در سوالات دیگر پاسخ داده شده است. نکته دوم زمان آمدن مهدی موعود کاملا روشن است و آن مصادف با پایان زمان آخرین مخلوقی است که از عالم ذر به این عالم می آید و زندگی می کند و مرگش فرا برسد آنگاه مهدی موعود خواهد آمد اما دلیل نامشخص بودن زمان آن و اینکه روایات زیادی است که جز خدا احدی از  زمان ظهور نمی دانند عظمت و نامحدود بودن شمار آفریده های عالم ذر است که جز خداوند از آن خبر ندارد.

ایمیل برای ارسال سوال weareiran@yahoo.com

پایان عالم چگونه است آیا کره زمین محل ظهور است و صورت ظهور چگون

سوال:  پایان عالم چگونه است  آیا کره زمین محل ظهور است و صورت ظهور چگونه است

 پاسخ : و در روز ظهور تمام آمده های عالم ذر و  فرزندان آدم از اولین و تا آخرین زنده شده و دوباره برمی گردد در آن زمان ناشناخته ها و وسعت درست زمین شناخته شده  و فرزندان آدم در زمین می ایستادند و و مهدی (ع) بر بلندی است در حالی که پیامبران و محمد(ص) و خاندانش در سمت راست و شیطان و فرزندانش در سمت چپ  او قرار دارند سپس درحالی که تمام انسان در اوج و شرایط کامل بلوغ جسمی و فکری و عقلی هستند و همه در یک سن و بوضوع این صحنه را می بینند و صدا را می شنوند بطوری که هرکس تصور می کند تنهاست و این صحنه برای او و با سخن می گویند و سخنان و دیده ها را نه از طریق چشم و  گوش بلکه از دل درک می کند. که معنی درک را در بالا ذکر نمودیم.  سپس آدم در حالی که همعصرانش در بر او قرار دارند خود را معرفی و از عهد بندگی که باخدا در عالم ذر بستن گفته و سپس بر حق بودن و محمد (ص) خاندانش سخن گفته و اطاعت و پیروی از آنها را واجب بر همه انسانها و مخلوقات و پیروان و فرزندانش می دانند و سپس نوح و ابراهیم و سایر پیامبران نیز همین طور در حالی که همعصران خود را در بر دارند بر پیروی ارز طریقت و حقانیت محمد(ص) واجب و تاکید می کنند و سرانجام نوبت محمد(ص) و خاندانش می رسد که یکی به یک بر حقانیت و معرفی خود و مصایب و نامردی هایی که بر آنها گذشت گفته می رانند تا سخن به محمد(ص)که نور او روشنای تمام جهان شده و خورشیدهای جهان چون شعله کبریتی در بر خورشید ظهر تابستان هستند سخن آغاز نموده در وصف خداوند و عدالت و رحمت و رفعت تمام صفات جل جلاله را متذکر می شود و از خاندان و فرزندانش که انسانها با آنها چه کرده اند می گوید و جایی که سخن فرزندش حسین (ع) می رسد اشک در چشمان پیامبر حلقه می زنند و دلها شکسته می شود تنها جایی است که شیطان سر بزیز و لعن می کند خود را مسببینش. سرانجام پیامبر همه را دعوت بندگی و عهدی که در عالم ذر با خدا بستن ترغیب و دعوت می کنند و آنان را فرا می خواند که زیر رهبری و پرچم فرزندش مهدی بندگی خدا را طریق خود قرار دهند و همانگونه که در غدیر خم دست علی(ع) را بالا برد دست مهدی (ع ) بالا می برد و از انسانها بیعت و اطاعت او را می خواهد و قرآن و سایر کتب آسمانی نیز وجود شده خود را به به درک می رسانند تا هیچ شک و شبهه و تفسیری اشتباه از آنها نشود و بر حقانیت محمد0ص) و خاندانش تایید و تاکید می کنند... اینجاست که هیچ سوالی و پرسشی در مخلوقات از آفرینش در ذهن نمی مانند همه آنچه را لازم و کافی و تمام کننده بود بار دیگر دریافت کردند و نهایت شیطان و فرزندانش که بهترین و زیباترین و فریب دهنده ترین شکل خود ظاهر شده اند سخن گفته همه را به سوی خود و فریب می خواند در پایان جرس فریاد بر می دارد که ای مخلوقات بار دیگر به رفعت و مهربانی و رحمت خداوند پراکنده شوید همانگونه که قبل بودید و این بار بر  شما حجت تمام شد. 

ایمیل برای ارسال سوال weareiran@yahoo.com

آخر زمان چگونه عدالت اجرا می شود

سوال : عدالت چگونه اجرا می شود با وجود اینکه بسیاری از اسلام نمی دانند هیچ اسلامی به آنها نرسیده و بسیار آرزوها داشتند برخی نتوانسته تحصیل علم کنند برخی از سخنان برخی گمراه شدن برخی در ظلم و جور بودند برخی در بلاد کفر بودند برخی در محیط بد و خانواده و پدر و مادر و غیره بد برخی ندانسته کاری اشتباه و گناه نموده برخی بخوبی نماز و عبادت و اسلام و قرآن را درک نکردند چگونه می تواند عدالت برقرار شود در صورتی که شاید اگر کسی فقیر نبود یا تحصیل می کرد یا به عشقی یا مقامی و یا منصبی و مرادی می رسید یا نمی رسید یا در کفر نبود و هزاران شاید دیگر که اگر بود و انجام شده بود می توانست بهترین بنده خدا باشد و حال بر اثر نبود ها و کمبود به خلاف و گناه کشیده شد پاسخ : این جا سه نکته مهم، یکی اینکه همانکونه که در مطلب فوق اشاره شد در ظهور انسانها و مخلوقات درک هدف و مکان و علت ها می کنند و هر کس خود یک مجتهد بزرگ و آگاه و مسلط تمام و کمال میشود پس سوالی نمی ماند و تقلید نیست که کسی از روی تقلید یا گفته کسی کاری کند که منحرف شده گناه انجام دهد و خداوند برای دومین بار حجت را تمام می کند و یکبار دیگر از روی رحمت و رفعت فرصتی را به مخلوقاتش می دهد تا بندگی خود را اثبات کنند دومین نکته اینکه انسان از این بعد هر آرزویی که در دنیا داشته اند برآورده می شود مثلا اگر کسی خواستار مقامی و ثروتی و جایی و سفری و شهری و قدی و وزنی و اندامی و زنی و دختری و مردی و جوانی و عشقی و پسری و دختری و فرزندی و پدری و مادری و ماشینی و مدرکی و خانه ای و ویلایی و وسیله ای و تخصصی و امکاناتی و هر چه به اندازه جراقه ای در ذهن یا مغز یا اندامش یا حتی سلولش بوده فرصت رسیدن به آن بوجود می آید اگر کسی آرزو و خیالی در زندگی داشته، حتی آرزوها و خیالاتی که فقط در ذهن داشته یا گذری در جای به ذهنش رسیده، یا اندامی از اندامهایش یا ذرات بدنش خواسته در آن زمان وسایل و فرصتش فراهم می شود و هیچ آرزو و هدف و خیالی هر چند در کسری از لحظه در ذهنش یا ذره ای از وجودش جرقه ای بوده نیز بیادش آورده می شود و فرصتش فراهم می شود و انتخاب با خود انسان است اوست که آنگاه انتخاب می کند اگر انسانی بود بندگی خدا را خواستار است همه چیز را بر بندگی و نزدکی خدا بداند آنکار یا آرزو را انجام می دهد اما اگر ببیند که آن آرزو او را از خدا دور می کند و باطل بوده آن را انجام نمی دهد و این است عدالت خداوند که فردای قیامت کسی ادعایی نداشته باشد بسیاری این سوال را دارند که من فرصت نداشتم یا اگر اینگونه یا آنگونه بودم چه می کردم محیط، دوست ناباب ، موقعیت ، فشار زندگی ، فقر نداری، نبود راهنما، بیسوادی، و هزاران چیز دیگر را دلیل انحراف و گناه می دانند در این فرصت دوباره، همه آنچه او دلیل بد رفتاری خود می دانند برداشته شده و فرصت و موقعیت هایی که می خواهد در اختیار او قرار داده می شود تا حجت بر او تمام شود و نکته سوم اینکه مرگ و مدت زمان برداشته شده و این زمان نامحدود است تا انسانها و سایر مخلوقات به هر چه می خواستند و آرزو داشتند و هر موقعیت و فرصتی را خواستار بودند فراهم و به آن در حد اکمل برسند تا حجت خدا برآنها تمام شما و این است عدالت و رفعت و مهربانی خداوند چهارمین نکته اینکه، در این زمان خیر و شر شفاف روشن است دیگر کسی نمی تواند نیات خود را پنهان کند و نیات هم روشن و پیداست مخلوقی نمی تواند با ترویز و حیله و خود را خوب جا زدند و شیطان با ظاهر روشن و شناخته شده با فرزندانش در میان انسانها به آنان مشاوره داده و آنان را گناه و خطا هدایت می کنند. نکته پنجم اینکه الان برخی خود را از سریازان از رهروان مهدی(ع) می دانند غافل از اینکه اینان هنوز خود را در برابر آزمون اصلی قرار نداده تا پاکی و درستی آنان تایید شود مثلا انسانی ادعای مهدویت می کند در صورتی که هنوز در مقام و منصبی بزرگ یا ثروت و مکانی گناه آلود قرار نگرفته است تا ارزش و مقام خود را نشان دهد و در این دوره هست که خوشنامان و پاکان واقعی مشخص می شوند.

علائم و مقدمات حکومت صالحان و پاکان چگونه است و آیا زمانش مشخص ا

سوال : علائم و مقدمات حکومت صالحان و پاکان چگونه است و آیا زمانش مشخص است

پاسخ : انسانها و سایر مخلوقات که فرصتی دوباره به آنها داده است بر در زمین آسمانها و غیره پراکنده شده برخی به بندگی و عبادت خدا توجه نموده ار کارها و اعمال اشتباه پرهیز می نمایند و برخی نیز علیرغم اینکه می دانند باردیگر تمرد نموده و گناه می کنند و کم کم انسانها شر و خیر مشخص می شوند دنیا پر از فساد و گناه و انحراف می شود در این زمان امام  مهدی (ص) بر تک تک انسانها بار دیگر عهدی که بندگان بسته اند  را بازگو می کند و همه را به راه راست می کشد و شیطان و فرزندانش که اینکه هر آنچه دارند رو می کنند و دیگر آشکارا بر مردم ظاهر می شوند انسانها را به فساد گناه می رانند و در این بین انسانها پاک با در مواجه با آرزوها و خیالات و فرصت هایی خطایی که در دنیا داشته اند و اینک دوباره در آن موقعیت که قرار می گیرند و گاهی در دنیا از روی ندانسته انجام داده اینبار و از انجامش انصراف می دهند علیرغم اینکه تمام کمال برای انجامش فرصت زمان و امکانات دارند و هر فرصتی و موقعیتی که کسی در معرض انجام گناه قرار می گیرد از انجامش انحراف می دهد نور روحش روشنتر می شود و چنان می شود در در آخر زمان انسانهای پاک به روشنی و خوش عطری در شب و روز بوضوح مشخص هستند و انسانها ضعیف نیز تاریکتر و بدبو می شوند که در شب و روز بواضحی مشخص می شوند چنان که از تاریکی شب تاریکتراند  همچنان که نور پاکان از روشنی روز روشنتر است. تا تمام مخلوقات هر آنچه درخواست نموده یا آرزو دارند در اختیارشان قرار داده و برخی جسم خود را و برخی روح خود را پروانده و برخی که از این فرصت در جهت امیال و شهوات و حواس خود بهره برده اند چنان در گناه و آلودگی می روند که روحشان اینقدر ضعیف و کم سو است که در برابر جسمشان ذره بیش نیست و چون انبوهی از نجاست در زمین دیده می شوند و پاکان چنان روحشان بزرگ و روشن و تابان  که خورشید و ماه در برابرشان به سجده می افتند و و خجل می شوند. وقتی حجت حق بر همه پایان یافت نوبت آغاز حکومت صالحان می رسد حضرت مهدی( ع) به اذن خداوند مقدمات حکومت الهی را را فراهم می نماید تا با از بین بردند ناپاکان و شر حکومت عدل و داد به پا کند پس جرس فریاد بر می دارد که ای مخلوقات فرزند محمد(ص) را یاری کنید پاکان چون فریاد جرس به گوشان می رسد و صدای امام را که کیست که مرا یاری کند تعجیل نموده چنانکه اگر آبی در دهان دارند از به گلو نمی رسد و پلکی در نیمه راه می ماند تا خود را امامشان برسانند و آنان که در جسم پروانده و بنده جسم بوده و خوار خواب شهوات بوده اند چنان سنگیند که نتواند سر تکان دهند یا حرفی منعقد کنند یا پلکی بزنند تا دو سپاه  شر و خیر رو هم قرار گیرند امام مهدی (ع) لباس عاشورا بر تن دارد و بر ذوالجنان نشسته است  و شمشیر امام علی(ع) در دست دارد و تمام خصوصیات برجسته پیامبران و امامان دارد و مانند صحنه عاشورا انسانها درون شر را با همان خطبه های عاشورا به بندگی خدا می خواند قرآن را بر دست می گیرد به حقانیت آن می خواند که حرمله ها  آنرا با تیر می زنند و آه و نفرین قرآن آسمان و زمین را می لرزاند. رویایی لشکر خیر و شر ده روز با زمان آن روز است و مطابق جریان عاشورا است و دشت کربلا که وسعتش به آسمانها کشیده است و در این ده روز بسیاری از سپاه کفر به سپاه خیر می آیند تا سرانجام حجت به پایان  میرسد و جنگ در می گیرد لشکر شر از بین می رود و مقدمات حکومت صالحان در عالم را فراهم می شود اما این زمان بر خلاف زمانهای قبل  بسیار بسیار کوتاه است با وجود اینکه نعمت ها بیشمار و بیماری و مرض ریشه کن شده و تمامی لذتهای دنیا در بهترین حال فراهم است اما انسانها کم سو شده بدنها بشدت نحیف و پدر از فرزند و فرزند از مادر بریده همسر از شوهر علتش این است که تمام صالحان بجای صرف نمودن در عیش و لذت در دعا و نیایش و درخواست از خداوند برای بپا شدن قیامت تا هر چه سریعتر بتوانند به مراتب بهشت و از آن مهم تر تقرب الهی برسند و این زمان است که کسی جز خدا زمان آن نمی داند و خداوند زمان آن که برسد وعده بپا شدن قیامت را می دهد و انسانها بجای خوف و ترس از رسیدن قیامت اشکهای شوق سرازیز می شود تا قیامت بپا می شود.  

ایمیل برای ارسال سوال weareiran@yahoo.com

پی نوشت ها:

ـ در سوره اعراف آیه 172: وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِى ءَادَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قَالُوا بَلَى شَهِدْنَآ أَن تَقُولُواْ یَوْمَ الْقِیَمَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هَذَا غفِلِینَ. به خاطر بیاور زمانى را که پروردگارت از پشت وصلب فرزندان آدم، ذریه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خویشتن ساخت (و فرمود:) آیا من پروردگار شما نیستم؟! گفتند آرى، گواهى مى دهیم (چرا چنین کرد؟) براى اینکه در روز رستاخیز نگوئید ما از این غافل بودیم (و از پیمان فطرى توحید و خداشناسى بى خبر).
ـ  «فقال لها و للارض ائتیا طوعاً او کرهاً قالتا اتیناطائعین» (فصلت ـ 11): «خداوند به آسمان و زمین فرمود: با میل یا از روى اجبار بیائید و سر بر فرمان نهید آنها گفتند: ما از روى میل آمدیم و سر بر فرمان نهادیم».(تفسیر نمونه 7/6)
ـ وَ ما' خَلَقْت الجِن وَ الاِْنس اِلاّ'لِیَعْبُدوُن  : و من جن وانس را نیافریدم مگر آنکه مرا عبادت کنند. [ذاریات / 56]
ـ اِلَی اللّه الْمَصیرُ : و بازگشت به سوی خداست . [نور 42 و فاطر 18]
ـ وَاِلَی الِلّه تُرْجَع اْلاُمُور امور به سوی خدا باز می گردند.[فاطر 4، حدید 5]
ـ اِلی اللّه مَرْجَعُکُم  : بازگشت همه شما به سوی خداست . [مائده، هود 4]
ـ یا' اَیُّهَا الاِنْسا'ن اِنِّک کا'دِح اِلی ' رَبَّک کَدْحاً فَمُلا'قیه : ای انسان، همانا تو با تلاشها و شدنها، رهسپار پیشگاه پروردگارت هستی و به دیدار او نایل خواهی شد. [انشقاِق/ 6]
ـ وَلَوْ شا'ءَ ربُّک لَجَعَل النّاس اُمَّه وا'حِدَه وَلاَیَزالُون مَخْتَلِفین اِلاّ مَن رَحِم رَ بُّک وَلِذلِک خَلَقَهُم . : و اگر پروردگار تو می خواست مردم را یک امت می کرد، پیوسته مختلف خواهند بود مگر کسانی که پروردگار تو، به آنها رحمت کندو (انسانها) برای رحمت آفریده شده اند. [هود 119 و 118]
ـ هُوَ الَّذی خَلَق السَّموات وَالاَرْض فی سِتَّه اَیّا'م وَکا'ن عَرْشُه عَلَی اْلماء ِلِیَبْلُوَکُم اَیُّکُم اَحْسَن عَمَلاً . اوکسی است که آسمانها وزمین رادرشش روزآفرید وعرش او بر روی آب بود تا شما را بیازماید که کدامتان نیکوکار هستید؟ [هود 7]
ـ «اللّه الذی خلق سبع سموات و من الارض مثلهن یتنزل الامر بینهن هی لتعلموا انّ اللّه علی کل شی‏ء قدیر و انّ اللّه قد احاط بکلّ شی‏ء علماً»( سوره طلاق، آیه 12) خداوند کسی است که هفت آسمان را آفرید و از زمین نیز مانند آن خلق کرده است، فرمان او در میان آن‏ها نازل می‏شود تا بدانید خداوند بر هر چیز توانا است و علم او به همه موجودات احاطه دارد.
ـ  «الذی خلق الموت و الحیوة لیبلوکم ایّکم احسن عملا»( سوره ملک، آیه 2) او کسی است که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را آزمایش کند.
ـ هدف را عبادت خدا می‏داند و می‏فرماید: «ما خلقت الجن و الانس الّا لیعبدون»( سوره ذاریات، آیه 56) من جن و انس را نیافریدم جز این که مرا عبادت کنند
ـ امام باقر(ع) فرمود: «من قال لااله الّا اللّه فلن تلج ملکوت السماء حتی یتمّ قوله بعمل صالح»( بحارالانوار ، ج 75،ص 152) اگر کسی به خدا معتقد بود و وحدانیت خدا را باور داشت و گفت «لااله الّا اللّه» زمانی به باطن عالم راه پیدا می‏کند که این گفتار را با عمل صالح آن را تتمیم کند. در واقع عمل صالح انسان را به درون رهبری می‏کند.
ـ  «ما خلقنا السماء و الارض و ما بینهما باطلا ذلک ظن الذین کفروا فویل للذین کفروا من النار»( سوره ص، آیه 27) ما آسمان و زمین و آنچه در میان آن دوست باطل و یاوه و بیهوده نیافریده‏ایم. این گمان کافران است وای بر کافران از آتش دوزخ.
ـ اقامه عدل و قسط: لیقوم الناس بالقسط.
ـ عبادت : وماخلقت الجن و الانس الا لیعبدون. در آیه دیگرمی فرماید: ان الله ربی و ربکم فاعبدوه هذا صراط مستقیم( بقره : 51) 
ـ تزکیه و تعلیم وحی و حکمت: و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه. در آیه دیگر می فرماید:قد افلح من زکیها و قد خاب من دسیها. در سوره آل عمران :79 می فرماید: کونوا ربانیین بما کنتم تدرسون.
ـ دست یابی به حیات طیبه: من عمل صالخا من ذکر او انثی من ذکر او انثی فلنحیینهم حیاه طیبه.  
ـ لقای الهی، ثواب و عقاب ، ورود به بهشت و جهنم:   ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات لهم جنات تجری من تحتها الانهار. در سوره انعام : 127 می فرماید: لهم دار السلام عند ربهم
ـ « وَهُوَ الَّذِی خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ وَکَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً؛ و اوست کسی که آسمان‌ها و زمین را در شش دوره آفرید و عرش او بر آب بود، تا شما را بیازماید که کدام‌یک نیکوکارترید.» « الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ؛ همان که مرگ و زندگی را پدیدآورد تا شما را بیازماید که کدامتان نیکوکارترید و اوست ارجمند آمرزنده.» لازمه امتحان، اختیار است؛ از این روی، خدای بزرگ، انسان را مختار آفرید و او را بر سر دو راهی خیر و شر و سعادت و شقاوت قرارداد تا یکی را برگزیند. « إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا؛ در حقیقت ما راه حق و باطل را به انسان نمودیم، چه سپاس‌گزار باشد و هدایت پذیرد و چه ناسپاس باشد.» خدای متعال آدمی را برای برطرف کردن جهل خودش نمی‌آزماید؛ زیرا او به همه چیز آگاه است.« وَهُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ؛ و به هر چیز داناست.» بلکه آزمودن او برای شکوفایی استعدادهای نهانی انسان و بالابردن مرتبه اوست.
ـ « وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ؛ و جن و انس را نیافریدم جز برای آن‌که مرا بپرستند.»
ـ«) وَلَوْ شَاء رَبُّکَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلاَ یَزَالُونَ مُخْتَلِفِینَ إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّکَ وَلِذَلِکَ خَلَقَهُمْ؛ و اگر پروردگارت می‌خواست قطعاً همه مردم را امت واحدی قرارمی‌داد، در حالی که پیوسته در اختلافند، مگر کسانی که پروردگار تو به آنان رحم کرده و برای همین آنان را آفریده است.»
ـ«وإِذ أَخذ ربّک من بنى ءَادم من ظهورهم ذریّتهم و أَشهدهم على أَنفسهم أَلست بربّکم قالوا بلى شهدنا أَن تقولوا یوم القیمة إنّا کنّا عن هذا غفلین ، أو تقولوا إِنّما أَشرک ءَاباؤُنا من قبل و کنّا ذریة من بعدهم أفتهلکنا بما فعل المبطلون ; (اعراف ،172 و 173) و هنگامى که پروردگارت از پشت هاى آدمى زادگان ، فرزندانشان را گرفت و ایشان را بر خودشان شاهد قرار داد ، آیا من پروردگار شما نیستم ؟ گفتند : چرا ، شهادت دادیم و خدا این کار را انجام داد تا روز قیامت نگویید ما از این مطلب غافل بودیم ، یا نگویید که پدران ما قبلا شرک ورزیدند و ما نسلى بعد از ایشان و دنباله رو آنان بودیم پس آیا ما را به واسطه کارهاى باطل گرایان ، تباه مى سازى ؟»
ـ هدف از آفرینش جهان، چیزی است که جز با وجود پیامبر صلی الله علیه وآله تحقق نمی یابد. از دیدگاه قرآن، همه جهان برای انسان آفریده شده است ۱ و انسان نیز برای بندگی آفریده شده است. 
ـ حدیث قدسی «لولاک لما خلقت الافلاک»، دارای سند متواتر است که حضرت فاطمه علیهاالسلام بهانه آفرینش است و عالم هستی برای محبت آن حضرت آفریده شده است.
لَوْلا'ک لَما' خَلَقْت اْلاَفْلاک «اگر تو نبودی افلاک را نمی آفریدم .»
با محمد بود عشق پاک جفت    بهر عشق او را خدا لولاک گفت
لَو لا' مُحمَّدٌ(ص) ما' خَلَقْت الدُّنیا' وَالا'خِرَه وَلاَ السَّمو'ات وَاْلارْض وَلاَالَعَرْش وَلاَ الکُرسِی وَ لاَ اللُوْح وَلاَ الَْقلَم وَلاَالجنَّه وَلاَالنّارَ وَلَوْلا' مُحَمَّدٌ ما'خَلَقْتُک یا' آدَم
اگر محمد(ص) نبود نه دنیا را خلق می کردم و نه آخرت را،همچنین نه آسمان و نه زمین و نه عرش و نه کرسی و نه لوح وقلم ونه دوزخ را خلق می کردم . و اگر محمد(ص) نبود ای آدم، تو راخلق نمی کردم .
خَلَقْتُک لاِجلْی وَخَلَقْت الاَشیْا'ءَ لِاِجْلَک
تو را برای خودم آفریدم و اشیاء را برای تو
شیخ صدوقِ نیز از حضرت رسول (ص) روایت کرد که به علی (ع)چنین فرموده است :
یا' عَلی لَو لا'نَحْن ما' خَلَق اللّه آدَم و الحّوا وَلاَ الْجَنَّه وَ لاَالنّارَ وَ السَّما'ءَ وَالارْض
یا علی اگر ما نبودیم، خدا نه آدم و حوا را خلق می کرد و نه بهشت و جهنم و نه آسمان و زمین را.

weareiran@yahoo.com