هدف از آفرینش انسان و خلقت این جهان

پاسخ به سوالات آخرزمان

هدف از آفرینش انسان و خلقت این جهان

پاسخ به سوالات آخرزمان

آیا ما انسانها خود تقدیر و سرنوشت خود را تعیین نموده ایم ؟

سوال:  آیا ما انسانها خود تقدیر و سرنوشت خود را تعیین نموده ایم ؟ اختیار به چه معنی است وقتی هیچ چیز در اختیار ما نیست ؟ آیا جهنم و بهشت پایان کار است و آیا جهنم و بهشت ماندگار اند و آیا این کهکشانها محو می شوند یا همواره خواهند بود؟

پاسخ :  سپس خداوند از روی رحمت و رفعت، فرزندان آدم و سایر مخلوقات در عالم ذر را اختیار داد که هر که می خواهد مقام و مرتبه محمد(ص) و خاندانش را بیابد با اختیار تام در آفرینش جدید رود و میزان بندگی و حقانیت خود را بیازماید و هر که از این همه آرزوها و آمال و ثروت و مقام و هر آنچه در زمین و عالم آفرینش بهره ببرد و خود را بیازماید هر آنکس که در زمین همچنان یاد خدا بود و چشم از آرزو ها و شهوات و امیال و منصب و هر چیز وسوس کننده در زمین چشم پوشیده پاداش بهشت برین و خطا کاران در جهنم خواهند بود. و نهایت آنان در مراتب بهشت و جهنم خواهند بود تا به برخی به قرب الهی برسند برخی به قرب و نزدیکی محمد(ص) و خاندانش برسند برخی به عالم ذر برگردند. خداوند رفعت و عدالت و رحمت اختیار تام را به انسان سایر مخلوقات عالم ذر داد، تا که زندگی و مکان و زمان و شرایط و خواص و هر چیز را خود برای آزمون تعیین کنند بعنوان نمونه فرزندان آدم کهکشان راه شیری و منظومه شمسی و کره زمین را برای ساکن شدن و اثبات بندگی خود انتخاب نمودند و سایر موجودات و مخلوقات عالم ذر سایر کرات یا کهکشانها و مکان دیگر را برای عبادت و اثبات بندگی خود انتخاب نمودند تا هر گروه در آرامش و انزوا عبادت و بندگی خدا کند؛ و بعد از انتخاب مکان در این آفرینش بی انتها انسان و مخلوقات نوع زیستن یا زندگی و شرایط و روش و مدت زمان و هر چیز دیگر را نیز خود به اختیار تام انتخاب کردند. یعنی هر انسان با توجه شرایط و دوره ها و اعصار و حکومت و زمانها و غیره یک دوره یا عصر را برای اثبات بندگی انتخاب نمود برخی همعصر بودن با پیامبران را برخی همزمانی با خاندان محمد(ص) و برخی آخر زمان هر کس با توجه به میزان پاداش بهشت و جایگاه و مقامی که می توانست در بهشت و پس از آن در درگاه الهی بدست آورد دوره و عصر زندگی و مدت عبادت خود یعنی سن یا زمانی که در این عالم زمین آنرا طول عمر می نامیم را انتخاب کردند بعد از انتخاب دوره و عصر نوبت به شرایط و خصوصیات رسید در این مرحله انسانها قد و وزن و رنگ پوست و مو و چشم و غیره و برادر و خواهر و پدر و مادر و دوستان و امکان و مقام و منصب و سفر و دارایی و شهر و کشور و سرزمین و مریضی ها و درد ها و شادی ها و حتی تعداد پلک زدن ، تعداد نفس کشیدن و تعداد قدم زدن تعداد نشستن و تعداد خوابیدن و تعداد دانه گندم و برنج و میوه ها و غیره تعداد ژن و سلول و مولکولها و میلیونها جزییات دیگر شناخته شده و ناشناخته که در اختیار انسان در این آفرینش خداوند در اختیارش قرار داده بود را انتخاب نمود. و انتخابش از روی شناخت معرفت کامل از هدف آزمون و درخواست خود و نیازها و و پاداش ها غیره بوده و انسان در انتخاب صد در صد آزاد و اختیار تام داشته و خداوند هیچ چیز را برکسی یا چیزی اجبار نکرده است. و همه انتخابها  در اثبات بندگی خدا می خواستند. اینجا دو نکته مهم است یکی اینکه که خداوند می فرمایید اختیار است اختیار اختیار و انسان با خواست و نیت و اختیار تام به این عالم آمده است و دارای هدفی کاملا روشن و واضح بوده و با آگاهی و شناخت و درک کامل این عالم را انتخاب نموده است. و خیلی این نکته را به اشتباه تعبیر نموده و بسیاری را سردرگم می نماید در واقع اختیار تام به این معنی که ارایه شده است برخی سوال می کند کجا اختیار است من نمی خواستم بیایم و پدر مادر مرا آوردند یا من فعلان زندگی را می خواستم یا فعلان چیز را می خواهم پس اگر اختیار چرا اینگونه است مرگ و زندگی در اختیار من نیست و هزاران سوال دیگر؟ غافل از اینکه این انتخاب با خود انسان در عالم ذر بوده است و انسانها حال که در بوته آزمون قرار گرفته اند و در لذتها و آرزوهای زمین گرفتار شده یاد درخواست خود را از خدا و آنچه در بهشت و جهنم دیده از یاد برده اند و در مانده اند؟ نکته دوم اینکه تقدیر و سرنوشت به بدست خود انسان تعیین شده و می شود کاملا درست است همانگونه که در فوق مطرح شد انسان خود سرنوشت و تقدیر و برنامه زندگی خود را تعیین نموده است که انسان و سایر مخلوقات لحظه ورود خود با این عالم را خود تعیین نموده و لحظه مرگ خود را نیز تعیین و مشخص نموده اند و هر کس دقیقا می داند کی می آید و لحظه مرگش و نوع مرگسش چگونه و چه زمانی است انسان و سایر مخلوقات با برنامه امده اند و برای لحظه و لحظه خود برنامه داشته اند لیکن برخی این را خوب بیاد دارند و جز بندگی و عبادت خداوند و پیروی از محمد(ص) و خاندانش راهی را انتخاب نمی نمایند. هدف و راه همان است لیکن برخی در امیال و آرزو ها و زرق و برق و وسوسه های آفرینش  گرفتار شده و چنان گرفتار انند که جز این دنیا و لذات ان چیزی را نمی شناسند با این حال  خداوند از روی رحمت و رفعت و مهربانی مخلوقات را رها نکرده با فرستادن انبیاء و معصومین و اولیای الهی و آیات وحی مردم را به عهد و دعا و درخواست و هدفی که داشتند آگاه نموده و مکرر تذکر می دهند لیکن برخی چنان دچار دنیا شده و که نمی شوند و نمی خواهند بشنوند و بیاد ندارند که آنها در عالم ذر نعمت ها و برکات بسیار برتر و بزرگتر در اختیار داشتند و نهایتا اینکه خداوند باز هم مخلوقات را رها نموده برخی که احساس می کند در انتخاب اشتباه نموده و درخواست چیز می کنند آنچه را خواسته در اختیارش قرار می دهد تا خود را بیازماید و هیچ اجبار  در کار نبوده نیست.

ایمیل برای ارسال سوال weareiran@yahoo.com

نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 04:24 ب.ظ

بسیار عالی بود. ای کاش منابع و مستدلات راهم ذکر می کردید.

ک پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1399 ساعت 03:22 ب.ظ

واقعا؟

ابراهیم سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 12:10 ب.ظ

عالی بود.
ولی اینجور مطالب رو با منبع موثق بذارید لطفا.

یاس جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام
خدایی اینها را ازکجا نوشتی
نه منبعی
نه مستندی
عمر خودم که اینقدر طولانی نیست بگم اونجا بودی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد